Art and Programming

 

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What topics will you cov

프로그래밍 학습은 더 이상 컴퓨터 전문가와 소프트웨어 개발자만을 위한 것이 아닙니다. 다양한 배경을 가진 사람들이 이제 프로그래밍의 기본 사항을 이해하기를 원합니다. 프로그래밍은 재미있고 점점 더 가치 있는 기술이기 때문입니다.

프로그래밍을 배우는 가장 흥미로운 방법 중 하나는 독창적인 프로그램을 작성하는 것입니다. "창의적 코딩"으로 알려진 이 성장하는 분야는 독창적인 창의적 표현을 개발하기 위한 매체로 컴퓨터 소프트웨어를 사용합니다.

따라서 창의적인 기술을 확장하는 방법에 관심이 있는 예술가, 디자이너, 건축가 또는 음악가이거나 창의적인 응용 프로그램에서 작업하려는 컴퓨터 프로그래머라면 이 무료 온라인 과정이 매우 유용하다는 것을 알게 될 것입니다.

창의적 코딩의 개념과 기술 탐구

과정 전반에 걸쳐 창의적인 아이디어와 도전 과제를 탐색하여 실용적인 프로그래밍 개념과 기술을 개발할 수 있도록 도와드립니다. 우리는 기술의 예술적 사용 이면에 있는 역사와 철학을 살펴보고 여러분이 작성한 소프트웨어를 사용하여 자신의 창의적인 비전을 가장 잘 표현하는 방법에 대해 더 잘 이해할 수 있습니다.

목표는 컴퓨터 프로그램을 사용하여 창의적인 아이디어를 표현할 수 있도록 세상을 개념화하고 모델링하는 방법인 "알고리즘적 사고"를 가르치는 것입니다.

매주 우리는 간단한 창의적인 아이디어로 시작하여 그 아이디어를 작동하는 컴퓨터 프로그램으로 바꾸는 과정을 안내할 것입니다. 우리는 이미지, 애니메이션 및 사운드를 생성할 수 있는 프로그램을 탐색할 것입니다. 제너레이티브 프로그래밍 기술을 사용하여 점점 더 복잡하고 미묘한 시각 및 음향 예술 작품을 만들어 행동을 변경하기 위해 그들과 상호 작용하는 방법을 배우게 됩니다.

전문 아티스트 및 디자이너와 함께 배우십시오.

또한 최고의 전문 예술가와 디자이너가 컴퓨터, 기술 및 로봇을 사용하여 창의적으로 작업하는 방법을 살펴보고 창의적 프로세스와 영감을 주는 아이디어를 검토합니다.

이 과정은 프로그래밍에 대한 기술 과정과 매우 다릅니다. 다음과 같이 컴퓨터 생성 예술이 제기하는 가장 흥미로운 질문에 대한 토론을 통해 창의적인 프로그래밍을 컨텍스트에 배치합니다.

  • 컴퓨터가 독립적으로 창의적일 수 있습니까?
  • 컴퓨터 예술 작품의 저자는 누구입니까? 프로그래머입니까 아니면 프로그램입니까?
  • 기술과 예술에 대한 우리의 이해는 어떻게 변화하고 있습니까?
  • 컴퓨터가 예술에 정말로 새로운 것을 가져다 줍니까?

이러한 질문에 대해 궁금한 적이 있거나 창의적인 목적으로 컴퓨터를 프로그래밍하는 방법을 배우고 싶다면 이 과정이 적합합니다.

(이미지 © 2010 Jon McCormack)

 

Learning to program is no longer just for computer specialists and software developers. People from many different backgrounds now want to understand the basics of programming, because it’s both fun and an increasingly valuable skill.

One of the most exciting ways to learn programming is through authoring your own creative programs. Known as “creative coding,” this growing field uses computer software as a medium to develop original creative expression.

So if you’re an artist, designer, architect or musician who’s interested in how you can expand your creative skills, or even a computer programmer looking to work in creative applications, you will find this free online course extremely useful.

Explore the concepts and skills of creative coding

Throughout the course we’ll help you develop practical programming concepts and skills by exploring creative ideas and challenges. We’ll be looking at the history and philosophy behind artistic uses of technology, so you can gain a greater understanding of how best to express your own creative vision using the software you write.

The aim is to teach you “algorithmic thinking” – ways to conceptualise and model the world so you can express creative ideas using computer programs.

Each week we’ll start with a simple creative idea and guide you through turning that idea into a working computer program. We’ll be exploring programs that can generate images, animations and sound. You’ll learn how to interact with them to change their behaviour, creating increasingly complex and nuanced visual and sonic artworks using generative programming techniques.

Learn with professional artists and designers

We will also look at how leading professional artists and designers work creatively with computers, technology and robotics, examining their creative process and the ideas that inspire them.

The course is very different from technical courses on programming. We will place creative programming in context through discussion about some of the most interesting questions raised by computer-generated art, such as:

  • Can a computer be independently creative?
  • Who is the author of a work of computer art: the programmer or the program?
  • How is our understanding of art and creativity changed by technology?
  • Does the computer bring anything that is really new to art?

If you’ve ever wondered about these questions or wanted to learn how to program a computer for creative purposes, then this course is for you.

(Image © 2010 Jon McCormack)

 

어떤 주제를 다룰 것인가?

  • 제너레이티브 아트와 아티스트
  • 창의력과 컴퓨터
  • 프로그래밍의 기초
  • 디지털 패턴 및 상호 작용
  • 알고리즘적 사고와 창의성
  • 색상, 이미지, 사운드 및 임의성
  • 예술, 문화 및 코드의 무작위성과 다양성
  • 텍스트 및 타이포그래피
  • 진화와 생태계

이 과정에서 배우기

이 자율 학습 과정을 수강하고 자신의 진도에 맞춰 학습할 수 있습니다. 과정의 모든 단계에서 다른 학습자를 만나고 아이디어를 공유하고 댓글에서 활발한 토론에 참여할 수 있습니다.

당신은 무엇을 달성할 것인가?

과정이 끝나면 다음을 수행할 수 있습니다.

  •  
    프로세싱 프로그래밍 환경을 사용하여 간단한 그래픽을 생성합니다.
  •  
    배열 및 목록의 프로그래밍 개념을 적용합니다.
  •  
    조건에 따라 다른 코드 분기를 수행합니다.
  •  
    이미지와 사운드를 프로그래밍 작업으로 합성합니다.
  •  
    프로그래밍 코드의 루프 및 반복 섹션에 코드 문을 적용합니다.
  •  
    객체 지향 프로그래밍 및 객체 코딩의 기초를 조사합니다.
  •  
    물리적 동작을 알고리즘으로 변환하고 알고리즘을 프로그램으로 구현하는 예술적 접근 방식을 탐색합니다.
  •  
    인간 문화에 대한 타이포그래피와 서체의 역사와 중요성에 대해 생각해 보십시오.
  •  
    피드백, 미학적 선택, 진화 및 알고리즘과 같은 생성 예술에서 사용되는 프로세스의 이면에 있는 몇 가지 기본 아이디어를 설명하고 탐색합니다.
  •  
    인공 생명과 인간과 기계를 위한 창조의 의미에 관한 보다 광범위한 문화적 문제에 대한 아이디어와 생각을 설명합니다.

누구를 위한 코스인가요?

프로그래밍에 대한 사전 지식은 필요하지 않지만 모든 창작 분야에 대한 관심이나 배경 지식이 있으면 도움이 됩니다. 기본 컴퓨터 기술(소프트웨어 응용 프로그램 다운로드 방법 포함)과 파일, 디렉토리, 이미지 및 영화에 대한 기본 지식이 있다고 가정합니다. 이 과정에는 프로세싱 환경 을 사용한 프로그래밍이 포함 되므로 이 소프트웨어를 다운로드하고 설치할 수 있는 컴퓨터에 액세스해야 합니다.

누구와 함께 배울 것인가?

Jon McCormack은 컴퓨팅 연구원이자 국제적으로 인정받는 전자 미디어 아티스트입니다. 그는 현재 Monash University 정보 기술 학부의 연구원입니다.

Mark Guglielmetti는 연구원이자 학자이자 미디어 아티스트입니다. 그는 현재 Monash University의 Monash Art Design & Architecture(MDA)에서 디지털 아트 및 커뮤니케이션 디자인을 강의하고 있습니다.

누가 과정을 개발했습니까?

모나시 대학교

Monash University는 Times Higher Education World University Rankings에서 세계 상위 1%로 선정된 호주 최고의 대학 중 하나입니다. 1958년 멜버른에서 설립되었습니다.

  • 확립 된

    1958년
  • 위치

    호주 멜버른
  • 세계랭킹

    상위 60위출처: QS World University Rankings 2021

 

What topics will you cover?

  • Generative art and artists
  • Creativity and computers
  • Basics of programming
  • Digital patterns and interaction
  • Algorithmic thinking and creativity
  • Colour, image, sound and randomness
  • Randomness and variation in art, culture and code
  • Text and typography
  • Evolution and ecosystems

Learning on this course

You can take this self-guided course and learn at your own pace. On every step of the course you can meet other learners, share your ideas and join in with active discussions in the comments.

What will you achieve?

By the end of the course, you‘ll be able to...

  •  
    Produce a simple graphic using the Processing programming environment.
  •  
    Apply programming concepts of arrays and lists.
  •  
    Perform different branches of code based on conditions.
  •  
    Synthesise images and sounds into programming work.
  •  
    Apply code statements to loop and repeat sections of programming code.
  •  
    Investigate the basics of object-oriented programming and coding with objects.
  •  
    Explore an artistic approach to translating physical motion into an algorithm and implementing the algorithm as a program.
  •  
    Reflect on the history and significance of typography and letterforms to human culture.
  •  
    Describe and explore some of the basic ideas behind processes used in generative art, such as feedback, aesthetic selection, evolution and algorithms.
  •  
    Describe ideas and thoughts on some broader cultural issues concerning artificial life and what it means to be creative for people and machines.

Who is the course for?

No prior knowledge of programming is necessary, but having an interest or background in any creative area would be beneficial. It is assumed that you have basic computer skills (including how to download software applications) and basic knowledge of files, directories, images and movies. The course involves programming using the Processing environment, so you will need access to a computer that you can download and install this software on.

Who will you learn with?

Jon McCormack is a researcher in computing and an internationally acclaimed electronic media artist. He is currently a research fellow in the Faculty of Information Technology at Monash University.

Mark Guglielmetti is a researcher, academic and media artist. He currently lectures in Digital Art and Communication Design at Monash Art Design & Architecture (MADA) at Monash University.

Who developed the course?

Monash University

Monash University is one of Australia’s leading universities, ranked in the world’s top 1% by the Times Higher Education World University Rankings. It was established in Melbourne in 1958.

  • Established

    1958
  • Location

    Melbourne, Australia
  • World ranking

    Top 60Source: QS World University Rankings 2021

https://www.futurelearn.com/courses/creative-coding

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